Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych Gości Drawskich Apartamentów w Drawsku Pomorskim.
Szanowny Gościu,
Drawskie Apartamenty w Drawsku Pomorskim szanując Państwa prawo do prywatności dokłada wszelkich starań, aby Państwa dane osobowe przetwarzane były z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. W związku z czym, zgodnie z art. 13 ust 1 i 2 lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (dalej zwany jako „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Firma Handlowo-Usługowa „JOLKA” Krzysztof Glegoła z siedzibą w Drawsku Pomorskim przy ul. Basztowej 3b. Kontakt do administratora tel.: +48 607 333 898, listowny na powyższy adres lub poprzez kontakt bezpośredni do zarządzanego przez administratora Drawskich Apartamentów, ul. Park Chopina 3, 78-500 Drawsko Pomorskie.. Kontakt do obiektu: poczta@jolka.com.pl czy telefoniczny: +48 607 333 898;
2. Pani/Pana dane osobowe obiekt pozyskuje bezpośrednio od Pani/Pana podczas kontaktu Państwa z pracownikami apartamentów drogą telefoniczną, mailową lub osobiście, czy też poprzez formularz kontaktowy, a także poprzez złożenie rezerwacji online przez naszą stronę lub poprzez portal rezerwacyjny zewnętrzny. Pani/Pana dane mogą również zostać udostępnione hotelowi przez biuro podróży, czy innego organizatora podróży, który dokonuje w Pani/Pana imieniu rezerwacji w obiekcie, a także od kontrahenta, z którym obiekt ma zawartą umowę o współpracy, a którego Pani/Pan jest pracownikiem lub współpracownikiem;
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w następujących celach i w oparciu o podstawy prawne:
a) podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia – w zakresie wyrażonej zgody przez Panią/Pana:
– przesyłanie ofert handlowych i marketingowych;
– udzielanie odpowiedzi na zapytanie nadesłane poprzez formularz kontaktowy, czy w drodze korespondencji e-mail, czy listownej;
– dopasowanie świadczonych usług pod kątem wskazanych preferencji;
– personalizowanie strony internetowej w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam po akceptacji plików coockies;
-przetwarzanie danych w systemie recepcyjnym dla przyspieszenia kolejnej procedury check-in;]
b) podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia – podejmowanie działań na Pani/Pana żądanie przez Drawskie Apartamenty przed zawarciem umowy (np. dokonanie rezerwacji), a także zawarcie i wykonanie umowy o świadczenie usług hotelarskich na miejscu w obiekcie;
c) podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia – wypełnienie obowiązku prawnego nałożonego na administratora (Drawskie Apartamenty) w zakresie wystawiania, a następnie archiwizowania dokumentów w celu udokumentowania przez administratora wypełniania obowiązków podatkowych, księgowych związanych z wykonaniem usługi.
d) podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia – zapewnienie bezpieczeństwa gościom hotelowym i innym osobom przebywającym na terenie obiektu lub w jego obrębie poprzez system monitoringu wizyjnego rejestrującego osoby przebywające w obszarze monitorowanym;
– przeprowadzanie badań satysfakcji gości hotelowych za pomocą np. ankiet, aby określić jakoś świadczonej usługi oraz poziom zadowolenia gości hotelowych i w tym celu obiekt może analizować Pani/Pana wybory zakupowe związane z działalnością hotelową, a następnie dobierać i oferować własne produkty i usługi bezpośrednio pod kątem potrzeb gości hotelowych w celu najlepszego ich zaspokojenia;
– dochodzenie ewentualnych roszczeń przez Drawskie Apartamenty w związku z poniesioną szkodą wyrządzoną przez gościa lub też obrona przed roszczeniami gościa w stosunku do obiektu, a także prowadzenie windykacji;
4. Dane osobowe Pani/Pana będą przetwarzane: a) przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług hotelarskich, a po jej zakończeniu dane będą przechowywane przez okres maksymalnie 6 lat w celu:
– dochodzenia roszczeń w związki z wykonaniem warunków umowy w tym przedawnienia ewentualnych roszczeń (podatkowych i cywilnych);
– dokumentowania wykonania obowiązków przez administratora względem przepisów podatkowych, rachunkowych; b) przez system monitoringu wizyjnego przez okres ok. 21 dni (w zależności od wielkości nagrań) chyba, że z uwagi na szczególne okoliczności (np. wypadek) zapis z monitoringu będzie musiał być przechowywany dłużej, w tym przez czas ewentualnego postępowania prowadzonego na podstawie przepisów ustawy;
c) do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody, w przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o wyrażoną zgodę, a następnie przez 5 lat od dnia odwołania zgody w celach archiwalnych do udokumentowania przed ewentualnymi roszczeniami. Wycofanie zgody odbywa się bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: – upoważnione osoby przez administratora dokonujące czynności związanych z realizacją Pani/Pana pobytu w hotelu i świadczenia usług hotelowych; – podmioty przetwarzające wykonujące działania na rzecz lub w imieniu administratora (hotelu) na mocy zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych np. firma obsługująca systemy teleinformatyczne, podmioty wspierające w zakresie obsługi prawnej, rachunkowo-księgowej, czy kadrowej; – organy publiczne, działające na odrębnych przepisach prawa np. policja, sądy, urząd skarbowy; – podmioty, dla których w celu wykonania usługi na życzenie Pani/Pana wyrażona została zgoda np. podmioty prowadzące działalność pocztową,
kurierską;
6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych ani przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
7. Decyzje dotyczące Pani/Pana danych osobowych nie będą podlegały profilowaniu i podejmowaniu w sposób zautomatyzowany.
8. Ma Pani/Pan prawo do: – uzyskania informacji o zasadach przetwarzania swoich danych osobowych, prawo dostępu do nich i uzyskania ich kopii, a także prawo do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych; – powiadomienia każdego odbiorcę o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania Pani/Pana danych co wynika z obowiązku administratora; – wycofania zgody w przypadku, gdy przetwarzanie odbyło się na podstawie jej wyrażenia. Wycofanie odbywa się bez wpływu na zgodność przetwarzania z prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
9. W przypadku, gdy zostanie uznane, iż Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem i z naruszeniem przepisów ogólnego Rozporządzenia ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
10. Informacja o obowiązku podania danych i skutkach ich nie podania: Podanie danych osobowych przez Panią/Pana jest dobrowolne i jest wymogiem umownym, gdyż w przypadku braku podaniadanych osobowych oraz kontaktowych będzie to skutkowało brakiem możliwości dokonania czynności przez Drawskie Apartamenty przed przyjazdem Pani/Pana tj. dokonania rezerwacji oraz uniemożliwi zawarcie umowy z obiektem oraz wystawieniem faktury VAT, a w konsekwencji nie będą mogli Państwo skorzystać z oferty i usług noclegu. Zatem podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji wskazanych powyżej zadań.Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać od Państwa podania innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych, podatkowych lub zdrowotnych. Wymagania względem podania danych osobowych:
– dane pobierane na kartach rejestracyjnych/meldunkowych: Imię, nazwisko, seria i numer dowodu tożsamości lub nr prawa jazdy, a także dane kontaktowe jak numer telefonu i/lub e-mail – do celów związanych z obsługą rezerwacji, a także ilość osób, data pobytu, rodzaj pokoju, zlecenie preferencji lub usług dodatkowych. Jeśli korzystają Państwo z parkingu możecie dodatkowo zostać poproszeni o podanie numeru rejestracyjnego pojazdu; Dane firmowe nazwa i adres podmiotu oraz nr NIP w celu wystawienia faktury. W przypadku pobytu osób poniżej 18 roku życia mogą zostać Państwo poproszeni o podanie danych osoby niepełnoletniej takich jak:
– imię i nazwisko, narodowość i data urodzenia. Dane takie może nam przekazać wyłącznie osoba dorosła. –
– dane pobierane przy rezerwacji telefonicznej lub e-mail: imię, nazwisko, numer telefonu i/lub adres e-mail, ilość osób, data pobytu, rodzaj pokoju, zlecenie preferencji lub usług dodatkowych;
– dane pobierane przy rezerwacji online dokonywanej przez naszą stronę www: imię, nazwisko, adres zamieszkania, kraj numer telefonu i adres e-mail oraz dane dotyczące karty płatniczej (imię, nazwisko, rodzaj karty, numer karty i data ważności karty – miesiąc i rok oraz kod zabezpieczający CVV , a także ilość osób, data pobytu, rodzaj pokoju, zlecenie preferencji lub usług dodatkowych;
– dane pobierane w formularzu kontaktowym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, treść wiadomości;
– dane pobierane prze rezerwacji grupowej: dane podmiotu (nazwa, adres, numer NIP) jako organizatora, dane osoby do kontaktu ze strony organizatora (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mai), dane opiekuna grupy (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail – w przypadku gdy jest to inna osoba niż do kontaktu ze strony organizatora) oraz imiona i nazwiska uczestników grupy wraz z ich ewentualnym numerem dokumentu w zależności od rodzaju zawartej umowy;
– dane pobierane przy zleceniu imprezy: imię, nazwisko, seria i numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail), adres zamieszkania, liczba uczestników imprezy, data wykonania usługi.
– dane pozyskiwane od stron
trzecich: z biur turystycznych, biur podróży, systemów rezerwacji GDS i innych, w których Państwo podaliście swoje dane na potrzeby skorzystania z usługi oferowanej przez nas.